Karrieren i grafisk forstand

0
264

I forbindelse med søknad om opprykk, bestemte jeg for å gjøre et regnskap over ”karrieren” fra 2004 – det året jeg ble høgskolelektor.

Det er to aspekter jeg vil drøfte i søknaden og det er kontakt med publikum og bruk av rom, derfor omgjorde jeg funnene til prosent og satte det i en graf.
Øverst ser du hva slags publikum jeg har fortalt for. Jeg har ikke tatt for meg for lange forestillingene har vært eller kontekster som DKS, festival og lignende. Men det er tydelig at DKS gjør et stort utslag. Barn i denne grafen vil si forestillinger i barnehage (noe det har vært lite av) og grunnskolen, nærmere bestemt småskole – og mellomtrinn. Familier betyr åpne forestillinger man gjerne har på biblioteker, festivaler og lignende. Et område jeg gjerne skulle ha fortalt mer er i videregående skole, men jeg har hatt store problemer med å nå denne målgruppen.

DKS gjenspeiler seg også i type rom og steder jeg har opptrådt i – klasserom dominerer veldig. Jeg skulle gjerne sett at det så annerledes ut, fordi jeg egentlig føler meg mest komfortabel i større rom. Sal er et samlebegrep jeg har for alt fra gymsaler, til kinosaler, auditorier og lignende. Stue synes kanskje noe rart og jeg kunne ha kalt det salong, men det referer til rom i små lokaler, gjerne rundt om i bygdene som har slike rom med sittegrupper og lignende. Bibliotek viser seg å være overraskende lite og jeg var sikker på at jeg opptrådt mer der. Men dette var nok før 2004, og jeg syns å se en sammenheng mellom antallet bibliotekarer som tar faget og hvilket utslag det gir i min ”karriere”.

Under samlebegrepet ”annet” ligger steder som telt, kontorlandskap, eldresentre og kirke.
Det gir en absolutt noen perspektiver å sette seg ned å regne over hva man har gjort.

Comments

comments